Trouwkaarten

Het is tijd om de trouwkaart te maken.

Hoe gaat die kaart eruit zien?
Wat staat er allemaal op de trouwkaart?
Zodra je start is het belangrijk om na te denken wat jullie willen uitstralen met de trouwkaart. Wordt het een formele of informele bruiloft, en heb je eventueel een thema? ...
Daarnaast is het de bedoeling dat jullie trouwkaart zo duidelijk is dat er geen vragen meer gesteld worden.

Voordat jullie de uitnodigingen gaan versturen moeten jullie eerst even over de gastenlijst nadenken en nog belangrijker, het moet duidelijk zijn welke gasten bij welk onderdeel van de dag aanwezig mogen zijn. Het kan zijn dat er gasten zijn die alleen op de ceremonie en receptie mogen komen, of gasten die alleen op het feest mogen komen maar je hebt natuurlijk ook gasten die de hele dag aanwezig mogen zijn. Je kunt ervoor kiezen om voor deze mensen een aparte trouwkaart te maken. Een andere optie is om een algemene kaart te maken met alle begin en eindtijden. De gasten die een dagdeel mogen blijven, krijgen dan een los uitnodigingskaartje op welk deel ze zijn uitgenodigd.

Wat staat er op de trouwkaart?
• Jullie namen
• De datum van het huwelijk met jaartal
• Informatie over de locatie en tijd van de ceremonie. Als er ook een ceremonie in de kerk plaats vind deze ook vermelden met adres gegevens en tijd.
• De receptie en de feestlocatie vermelden met adresgegevens en hoe laat de gasten welkom zijn. Mocht je het feest en receptie scheiden van elkaar dan dit duidelijk vermelden voor welk onderdeel de gasten worden uitgenodigd. Het is dan wel handig om begin en eindtijd voor beide gelegenheden te vermelden.
• RSVP kaartjes, dit zijn de kaartjes waarop de gasten kunnen aangeven of ze wel of niet naar de bruiloft komen.
• Eventueel een Dresscode
• Eventueel jullie thema verwerken in de kaart zodat je de gasten al nieuwsgierig kan maken.
• Mochten jullie liever geld krijgen dan een cadeau dan kun je dit vermelden met een afbeelding van een klein envelopje als kadotip.
• Hebben jullie een ceremoniemeester dan is het handig om die gegevens ook te vermelden, zodat de gasten daar terecht kunnen met vragen.
• Toekomstige huisadres zodat iedereen jullie nieuwe adres gegevens heeft.

Mocht je nog vragen hebben, neem gerust contact op.